Veel gestelde vragen

Verzending en bezorging

Wat is de levertijd van een product?
Wanneer u op werkdagen voor 22:30 uur bestelt, zorgen wij dat uw pakketje dezelfde dag wordt overgedragen aan onze bezorgers. Zij zorgen voor de daadwerkelijke aflevering van uw pakket. Voor vragen over de levering kunt u natuurlijk bij onze klantenservice terecht via klantenservice@wereldhorloges.nl of telefonisch via 085 - 130 1874 (op werkdagen van 10.00 tot 17.00).

Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Wij rekenen GEEN verzendkosten.

Wij bezorgen ook op zaterdag.
Pakketjes die op vrijdag nog worden overgedragen aan onze bezorgers, kunnen door de pakketbezorger op zaterdag nog bij u worden afgeleverd!

Wat als ik niet thuis ben en het pakketje wordt bezorgd?
Geen probleem. Als u niet thuis bent wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden. Mocht u ook dan niet in de gelegenheid zijn het pakket in ontvangst te nemen dan kunt u uw bestelling nog drie weken ophalen bij het postkantoor. Vergeet dan niet uw legitimatiebewijs mee te nemen.

Betalen

Hoe kan ik betalen op Wereldhorloges?

iDEAL
Heeft u toegang tot internetbankieren bij ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS Bank, ASN, Friesland Bank, Triodos, Van Landschot Bankiers of Fortis? Dan kunt u gebruik maken van iDEAL, de makkelijkste manier van betalen op internet.

Achteraf betalen via een digitale acceptgiro
U kunt bij Wereldhorloges.nl betalen met een digitale acceptgiro. Bij een eerste bestelling kunt u tot een bedrag van € 225,- en tot € 300,- bij een tweede bestelling. Meer informatie en voorwaarden.

Creditcard (Mastercard en VISA)
Op Wereldhorloges.nl kunt u met uw Nederlandse MasterCard en Visa kaart betalen. Dit gaat via een SSL-beveiligde server, die uw gegevens versleuteld verstuurd.

Bancontact/Mister Cash
Belgische klanten die bankieren bij Dexia, Fortis, ING, Fintro, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen doen.

Giropay
Giropay is de meest gebruikte online betaalmethode in Duitsland en vergelijkbaar met iDeal in Nederland. Giropay wordt ondersteund door de Postbank, Sparkassen, Volksbanken Raiffeisenabnken, MLP, Cronbank, Readybank, CVW Privatbank en PSD bank.

PayPal
PayPal is een van de best beveiligde online betalingsplatforms ter wereld. Uw financiële gegevens worden veilig en versleuteld opgeslagen. Als u kiest voor een betaling via PayPal kunt u, mocht dit nodig zijn, gebruik maken van ‘aankoopbescherming’. Dit houdt in dat als u een fysiek of tastbaar product online aanschaft en u het gevoel heeft dat de producten niet echt zijn of de bestelling niet klopt, dan vergoed PayPal het bedrag volledig. Voor meer informatie over PayPal sturen wij u door naar www.paypal.com.

Vooruitbetaling
Wanneer het verschuldigde bedrag voor 17:00 uur op onze rekening staat, dan wordt het pakket dezelfde dag nog overgedragen aan onze bezorgers.

Betalen in 3 termijnen met Capayable
Bij Wereldhorloges.nl kunt u eenvoudig gespreid betalen. U betaalt 1/3 van uw totale aankoopbedrag op het moment dat u bestelt via de website. Dit bedrag betaalt u direct met iDeal. Het tweede termijnbedrag (wederom 1/3) betaalt u uiterlijk 30 dagen later. Het derde termijnbedrag betaalt u uiterlijk na 60 dagen. Heel simpel, zonder bijkomende kosten. Betalen in termijnen kan vanaf € 100,- tot maximaal € 3000,-. Hoe het proces precies verloopt leest u hier.

Uw bestelling

Ontvang ik een orderbevestiging bij een bestelling?
Na de afronding van uw bestelling krijgt u een orderbevestiging in uw mailbox. Hierin staat een overzicht van de door u geplaatste bestelling. Heeft u geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan of deze per ongeluk in uw map met ongewenste e-mail terecht is gekomen. Is ook dit niet het geval? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice op via klantenservice@wereldhorloges.nl of op 085 - 130 1874 (op werkdagen van 10.00 tot 17.00)

Kan ik een order annuleren of wijzigen?
Ja! Dat kan zeker! Als u direct contact met onze klantenservice opneemt kunnen wij de order voor u annuleren of de wijziging direct doorvoeren. Onze klantenservice is te bereiken via klantenservice@wereldhorloges.nl of op telefoonnummer 085 - 130 1874 (op werkdagen van 10.00 tot 17.00). Is uw bestelling al onderweg? Dan kunt u bij de aflevering het pakket actief weigeren bij de postbezorger. Deze stuurt het pakket dan kosteloos terug naar ons. Heeft u al getekend voor het pakket dan zijn de retourkosten voor eigen rekening.

Waterdichtheid van horloges

Wat betekent ATM, Bar en meters voor waterdichtheid?
De waterdichtheid van een horloge hangt af van de constructie van de kast. Niet alle waterdichte horloges zijn onder alle omstandigheden bestand tegen water. Fabrikanten kennen hiervoor verschillende aanduidingen, in verschillende categorieën. Deze aanduidingen bevinden zich op het horloge (achterdeksel of wijzerplaat), en worden uitgedrukt in waterdruk (ATM, Bar of Meters) die als testnorm wordt genomen bij kamertemperatuur.

In het gebruik kunnen deze normen als volgt worden gehanteerd:

3 ATM / 3 Bar / 30 meter:
bestand tegen regen en spatwater

5 ATM / 5 Bar / 50 meter: bestand tegen douchen of zwemmen, mits er geen grote temperatuursverschillen optreden! Advies: beter niet aanhouden bij zwemmen, omdat temperatuursverschillen toch lekkage kunnen veroorzaken. 

10 ATM / 10 Bar / 100 meter: geschikt voor meeste vormen van watersport zoals zwemmen, surfen, zeilen of snorkelen in ondiep water, dus niet voor torenspringen of duiken met perslucht. Advies: toch voorzichtig zijn met grote temperatuursverschillen. 

20 ATM / 20 Bar / 200 meter (of meer): geschikt voor alle vormen van watersporten en duiken.

Contact

Op welke manieren kan ik contact opnemen met Wereldhorloges?
Per e-mail: klantenservice@wereldhorloges.nl
Per telefoon: 085 - 130 1874 (op werkdagen van 10.00 tot 20.30).

Suggesties en klachten

Heeft u een suggestie?
Niemand is perfect en ook wij niet. Mocht u een suggestie hebben over hoe wij onze service kunnen verbeteren dan horen wij dit graag. Laat het ons weten op klantenservice@wereldhorloges.nl.

Heeft u een klacht?
Bij Wereldhorloges streven wij naar tevreden klanten. Mocht u een slechte ervaring hebben met onze webshop, ook dan horen wij dit graag. Klachten kunt u sturen naar de klantenservice. U krijg binnen een week een reactie op uw klacht. Als u niet tevreden bent met de gekregen reactie kunt u uw klacht opnieuw sturen maar dan naar de Manager Klantenservice, dit kan uitsluitend schriftelijk naar onderstaand adres:

Wereldhorloges.nl
T.a.v. Manager Klantenservice
Landstraat 25
9934 BG  Delfzijl

U kunt ook hier binnen een week een reactie verwachten. Mocht ook deze reactie niet voldoende zijn kunt u uw klacht voorleggen aan de geschillencommissie van Thuiswinkel Waarborg.

Ruilen en retourneren

Kan ik een product ruilen/retourneren?
Het kan voorkomen dat u bij het uitpakken van uw bestelling ziet dat er iets kapot is. Dan kunt u het pakketje eenvoudig terugsturen naar onderstaand adres.

Wereldhorloges.nl
T.a.v. Afdeling retouren
Landstraat 25
9934 BG  Delfzijl

U kunt bij de klantenservice een retourlabel aanvragen, zodat u het artikel gratis naar ons kunt terugsturen.

Niet tevreden met het aangeschafte horloge? Geen probleem. Ongedragen en onbeschadigde horloges kunt u binnen 30 dagen retour sturen. ALs u aangeeft aan de klantenservice dat u gebruik wilt maken van de retourservice, zullen wij u een retouretiket mailen zodat de verzending u niks kost. Het betaalde aankoopbedrag wordt op de dag dat wij het pakketje terug krijgen, teruggestort op uw rekening. Mocht het verschuldigde bedrag na een week niet op uw rekening staan neem dan contact op met de klantenservice via 085 - 130 1874.

U kunt het horloge terugsturen met de volgende items:

  • De originele doos
  • Het originele garantiebewijs (vaak zit deze in het bijgeleverde boekje)
  • Het volledig ingevulde retourformulier

Het horloge ruilen voor een ander? Wederom geen probleem. Download het retourformulier en vul deze compleet in. Is het horloge wat u wilt ruilen duurder dan het aangeschafte horloge dan krijgt u afhankelijk van het bedrag een bijgeleverde factuur die u kunt betalen. Is het bedrag te hoog dan vragen wij u eerst het verschuldigde bedrag over te maken vorens wij het nieuwe horloge naar u toesturen. Is het bedrag van het nieuwe horloge lager dan het betaalde bedrag dan storten wij het verschil terug op uw bankrekening.

Veiligheid en privacy

Hebben jullie een Privacy Statement?
Wij hebben een Privacy Statement. Deze kunt u hier lezen.

Is het online betalen wel veilig?
Ja, u kunt veilig bij ons online betalen. Doordat wij gebruik maken van een SSL-beveiligde server worden uw gegevens versleuteld verstuurd. Deze veilig SSL-verbinding kunt u herkennen aan het slotje onderin de statusbalk van uw browser.

Waar kan ik de algemene voorwaarden bekijken?
Klik hier om onze algemene voorwaarden te lezen.

Gratis verzenden boven €50 in NL. en BE.

Button Top

Ontvang 5% korting