Wereldhorloges heeft vele jaren een grote collectie horloges weten te voeren die gretig aftrek vonden bij het horloge-zoekend publiek op het internet. Naast de verkoop van horloges zorgde Wereldhorloges ook voor het onderhoud van horloges; nieuwe batterijen en servicebeurten waren aan de orde van de dag. Niets is makkelijker dan via de post je horloge opsturen en op deze wijze weer te ontvangen. Wat kan er dan fout gaan met de verkoop van zoveel horloges en als je zo goed bekend staat als webshop?

Wie een webshop heeft moet zich realiseren dat de bedrijfskosten over het algemeen enorm zijn. Niet alleen vaak de gratis verzending, maar ook de retouren delen mee in de kosten. Daarnaast moet er veel geld besteed worden aan marketing en aan personeel. Het belangrijkste, vrijwel geen enkel product wordt tegen de normale prijs verkocht, we proberen allemaal het goedkoopst te zijn om de verkoop van dat ene product te realiseren. De consument is altijd de spekkoper, zo werkt het systeem nu eenmaal en daar moet een webshop mee dealen. Er moet gezegd worden dat de vorige eigenaar en zijn mensen hun uiterste best hebben gedaan van Wereldhorloges een prachtig bedrijf te maken. Werkdagen van 12 uur per dag en werken in het weekend was eerder regel dan uitzondering.

Juwelier Wieringa heeft al twee webshops waarvan Trendjuwelier voor de consument de meest bekende is. Met deze webshop worden vooral veel sieraden zoals Buddha to Buddha en Pandora verkocht, een collectie van 80.000 verschillende artikelen vergt wel wat inzet. Wereldhorloges is een echte Horlogewebshop, hoewel er ook sieraden van horlogemerken verkocht gaan worden, die combineren goed bij de horloges. Kijk bijvoorbeeld naar merken als Michael Kors, Esprit. Tommy Hilfiger en Diesel en die naast Horloges ook Sieraden voeren. Wereldhorloges en Trendjuwelier kunnen als synergie samenwerken waardoor we in staat zijn de kosten beter te beheersen. Het hieruit onstane voordeel kan rechtstreeks naar de consument die dan bij Wereldhorloges nog voordeliger uit is dan in het verleden het geval was. Dan kan je net dat duurdere en mooiere horloge kopen tegen een net iets lagere prijs.

Wij zijn blij dat wij met Wereldhorloges u (jou) weer van dienst kunnen zijn. Probleem-gevallen uit het nabije verleden mogen zich natuurlijk melden hoewel wij in deze niets verplicht zijn denken wij toch dat het goed zou zijn eventuele recente problemen op te lossen. Dat kunnen wij overigens alleen voor de merken zoals ze nu op deze site staan vermeld.

Wij zouden wat trots zijn als wij u (jou) binnenkort weer als klant te mogen begroeten.

Wij, van Juwelier Wieringa wensen u (jou) veel shopplezier bij wereldhorloges.

Team Juwelier Wieringa